Auto kilovati hinnaks 1,96 eurot.

Tööandja auto eratarbeks kasutamisel tasutavad maksud hakkavad edaspidi sõltuma üksnes sõiduauto võimsusest ja vanusest (mitte läbitud vahemaast) ning sõidupäeviku nõue kaotatakse. Tulevikus ei ole enam tähtis, mitu kilomeetrit autoga erasõite tehakse vaid kui vana kasutatav auto on.

Auto kilovati hinnaks määratakse 1,96 eurot, millest kujuneb erisoodustuse maksukohustuseks (tulu- ja sotsiaalmaks) 1,3 eurot ühe kilovati kohta kuus. Kui sõiduauto on üle viie aasta vana, siis vähendatakse erisoodustuse hinda täiendavalt 25%.

Sõidupäeviku pidamise kohustus kaob.

Tulumaksuseaduse muudatusega plaanitakse lisaks sõidupäeviku pidamise kohustuse kaotamisega, kaotada töötaja võimalus hüvitada tööandjale firmaautoga tehtud sõitude kulutused. Teiste sõnadega, kui sõidad tööandja autoga erasõite, siis on see igal juhul erisoodustus, hoolimata sellest, et oled nõus ja soovid selle eest tööandjale tasuda.

Märge liiklusregistrisse.

Tulevikus tuleb firmaauto omanikul teha nende sõiduautode kohta liiklusregistrisse märge, millega erasõitude tegemine on välistatud (tööandja garanteerib). Esialgne rahandusministeeriumi auto numbrimärkide erimärgistamise mõte on asendunud registrikande tegemise nõudega. Kusjuures seaduse seletuskiri lubab, et maksuhaldur teeb maksumaksjatele tulevikus juhendi, kuidas saab tõendada, et erasõite ei tehta.

Seaduse muudatused on läbinud Riigikogus esimese lugemise ja seadus on plaanitud jõustada alates 01.01.2018.